God søgemaskineoptimering – hvad skal du være opmærksom på

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Inden vi går i gang, så lad os lige komme med en klar definition af SEO: 

SEO er det arbejde, der udføres internt og eksternt på din hjemmeside, for at den bliver fundet øverst i Google søgeresultater. Det kaldes også Search Engine Optimization, søgemaskineoptimering, søgeoptimering og SEO-optimering (selvom sidstnævnte er en form for dobbeltkonfekt).

Men hvad handler SEO om – hvad er det for et arbejde, der skal udføres, før man kan få den eftertragtede topplacering? Ser du… SEO er en kompleks sag, og det handler om både søgeordsanalyser, tekstforfatning, teknisk optimering, gode brugeroplevelser, positiv omtale og links. For at opnå et god placering, er der 4 hovedområder, du skal tænke ind i din SEO-strategi:

1. Teknik – Google skal problemfrit kunne finde, crawle, forstå og indeksere dit indhold på hjemmesiden.

2. Søgeadfærd – Du skal forstå din målgruppe, forstå hvilke ord de bruger – og så skal du implementere dem i dit indhold.

3. Indhold – Indholdet på din hjemmeside bliver mere og mere vigtigt for Google. Det skal være relevant, og det skal gerne underbygges af billeder, videoer og grafik.

4. Links – Du skal have interne og eksterne links på din hjemmeside, så du øger brugervenligheden for dine kunder, og du skal have links udefra, der peger på din hjemmeside.